VÄLKOMMEN TILL LIIE.SE!



Menyn finns längst ner, scrolla eller klicka här :)

2 st

ÅSIKTER

    Kategori: Övrigt
    17 Apr 2012

Groupon recension (en inte allt för bra en)

Kategori: Övrigt / 2012
Jag beställde ju en Wake up-lampa genom Groupon i januari och nu tänkte jag berätta lite om den och om Groupon. Jag är inte den som gärna sågar (förutom i trä då förstås, haha), men nu måste jag eftersom jag lovade en recension. Börjar väldigt dåligt men Jimmie som jag mailade med på slutet räddade upp det hela och jag är numera nöjd med hur det slutade.

30 januari la jag beställningen.
Någon gång i februari skulle lampan levereras mot 89 kr frakt.
28 mars mailar jag dem om att jag inte fått min lampa.
Samma dag får jag svar "Idag har vi fått information om att lampan är försenad".
Den ska komma till mig inom 14 dagar efter det.
Bara efter några dagar så finns min lampa på posten.
Den är då skickad mot postförskott på 132 kr, så det får jag betala i frakt, inte 89.
Öppnar paketet och hoppas på att det är en fin lampa i alla fall.
Under lampan och i manualen står det att lampan är tillverkad av Rusta AB.
"Värde 1099 kr, betala 499 kr" var Groupondealen.
Efter lite forskning får jag veta att lampan såldes för 399 kr på Rusta.
Mailar och uttrycker min besvikelse över att jag blivit så lurad, på både produkt och frakt.
Groupon påstår att de inte hade någon aning om detta och ber mig skicka bilder.
De erbjuder mig fraktmellanskillnaden och ersättning tillbaka i form av Grouponpengar.
Säger att jag vill ha mellanskillnaden till mitt konto och skickar med kontouppgifter.

Hittills har allt bara varit väldigt negativt, det är två olika tjejer som svarat på mina mail och nu kommer en tredje person in, Jimmie, som förstår mig och förmodligen också förstår att det kanske inte är så bra för företaget med en missnöjd bloggare (ja jag skrev i andra mailet att jag lovade mina läsare en recension på bloggen men tjejerna verkade inte riktigt bry sig om varken mig eller mina pengar utan ville bara ge mig pengar att handla för hos Groupon):

- Han gav mig inte bara fraktmellanskillnaden tillbaka utan hela summan jag betalade.
- Jag fick dessutom behålla lampan!

Så det blev en gratis lampa för mig, och det tackar jag för. För det var verkligen inte en lågprislampa jag förväntade mig, jag vet ju att dessa billiga inte funkar bra, det skrev jag till och med i inlägget när jag hade köpt den. Vill tacka Jimmie på kundsupporten som räddade det hela, annars hade det blivit en genomnegativ recension.

Jag är inte den som ofta blir lurad av erbjudanden, jag är väldigt medveten om hur företag funkar, hur de lockar och vad man ska akta sig för. Gjorde till och med lite forskning om denna lampa innan det blev ett köp, men hittade verkligen INGENTING om den då så jag tänkte att jag borde slå till, jag har ju velat ha en sån lampa länge. Hädanefter blir det bara att slå till på erbjudanden från företag jag känner till, där jag vet att priset verkligen är sänkt och där jag tydligt kan hitta produkten och priser på andra ställen också. INGET okänt kommer köpas. Och från Groupon kommer jag nog aldrig handla mer heller, även om det slutade bra för min del. Jag håller mig nog till deras konkurrenter som levererat varje gång jag beställt.

Och lampan då, ja vad ska man säga. Fick inte till att den skulle börja lysa tio minuter innan klockan ringde, utan den började lysa när klockan ringer, så skulle det ju inte vara. Men jag vet inte, har inte testat den så mycket då glödlampan gick sönder dagen efter att jag fått hem den och jag har inte orkat byta. Känns inte så inspirerande.

DENNA BLOGG ÄR AVSLUTAD
BESÖK GÄRNA MIN NYA AKTIVA BLOGG LIIELARSSON.SE NÄR DU LÄST KLART HÄR INNE :)

1
► Patrik
17 Apr 2012 - 16:24
............................................................................................................................................................................................................

Känns nästan som att Groupon är en repris på Let's buy it som fanns för ca tio år sedan. Där skulle man få bra deal, men det gick väl inte så bra att leverera vad man lovade om jag inte mins fel. Bland annat var det julgranar som levererades till påsk... :) Antar att det knepigt att få alla pusselbitar att klaffa om många leverantörer är inblandade och priset blir lågt. I fallet du skriver om känns det nästan som att dom försökte rädda situationen genom att gå på rusta och köpa lite lampor och skicka till kunderna...

2
► Jimmie Brandelius
09 May 2012 - 08:28
............................................................................................................................................................................................................

Hej Liie!



Tack för de värmande orden och för att du uppmärksammade det här fallet. Alla kunder som köpt dealen har fått hela beloppet tillbaka och de som ville behålla lampan har fått göra det. Vi hoppas att du i framtiden fortsätter att handla via oss och har förtroende för att vi håller vårt löfte till dig som kund.

Önskar dig en trevlig dag!

Tyckte du om det här inlägget på något sätt?
Berätta det då! Hur ska jag annars veta vilka inlägg jag borde fokusera mer på? Jag vill ju gärna dela med mig av sådant andra kan ha användning för, men bara om jag vet att någon faktiskt vill läsa om det.

Du får ett mail när jag besvarat din kommentar!
Jag svarar på alla kommentarer med blogg.se's svarsfunktion, svaret dyker då upp under din kommentar. Kan du inte signera, skriv då in din mailadress i fältet för e-post så får du automatiskt ett mail när jag svarat.

Efter att jag svarat kikar jag in på din blogg också :)
Skriv med andra ord inte "besök gärna min blogg också" i din kommentar, besökstiggare besökes inte i ren protest. Skriv något o-spammigt så får du ett klick tillbaka och en kommentar om jag hittar något jag gillar :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?